تبلیغات
وبلاگicon
GAMES
NOTHING IS TRUE,EVERYTHING IS PERMITTED

پیام مدیر

به وبلاگ ما خوش آمدید.
امیدوارم از مطالب لذّت ببرید.
نظر یادتون نره!

مطلب84

Bodycount | شمارش معکوس برای ویرانی

نویسنده : Harry Potter - در : 1390/05/24 - دسته : games،
http://zombiegamer.co.za/wp-content/uploads/2011/06/Bodycount_Packshot_360-770x1024.jpg

امروزه بازی های سبک First Person Shooter  به قدری جایگاه خود را در میان گیمرهای دنیا پیدا کرده اند که تقریبا اجازه ی خودنمایی به بازی های سبک های دیگر را نمی دهند. گویی قانونی نانوشته بر دنیای بازی حاکم است که ساختن یک FPSخوب و مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی، رمز موفقیت یک استودیوی بازی سازی و عاملی است برای پرکردن حساب های بانکی شرکت های عظیم ناشر! محبوبیت این سبک در سال های اخیر به قدری بالا رفته که حتی ضعیف ترین آنها مانند Duke Nukem Forever  هم با فروش خوبی مواجه می شوند و علیرغم نقص های فراوانشان، با بازخوردهای مثبتی از سمت گیمرها همراه هستند. شاید دلیل محبوبیت بیش از حد این سبک در میان گیمرها، پتانسیل این سبک برای ترکیب شدن با المان های اصلی سبک های دیگر باشد. همین امر باعث شده که هر ساله، سیل عظیمی از بازی های اول شخص متنوع و گوناگون بر دنیای بازی جاری شده و با شستن اسکناس های بازیبازان سراسر دنیا، به گسترده شدن استودیوهای سازنده و دنیای بازی های این سبک کمک کند.با وجود شوترهای نظامی بزرگی همچون سری COD  و BF که گیم پلی آن ها مبتنی بر کار گروهی و پیاده کردن استراتژی های نظامی برای پیروزی بر دشمن است، شوترهای دیگری هم وجود دارند که مخالف این رویه عمل می کنند. گیم پلی بعضی از این FPS  ها تنها مبتنی بر دو چیز است: کار فردی و تخریب کردن! بازی Bodycount قرار است تجربه ی جدیدی از این دست  شوترهای اول شخص باشد. بدیهی است که فشار دادن بی وقفه ی ماشه ی اسلحه ای بزرگ و قدرتمند و تخریب گوشه گوشه ی دنیایی بزرگ لذت خاص خودش را دارا خواهد بود!

در ادمه ی مطلب با ما همراه باشید.

را دارا خواهد بود!

 

 طرفداران سبک  FPS مطمئنا با بازی خوش ساخت استودیوی Criterion با عنوان Black  (که جزء بهترین بازی های کنسول PS2  از لحاظ تکنیکی بود) آشنایی دارند، بازی ای که در سال 2006 غوغایی در میان گیمرها و محافل خبری برپا کرد. خوشبختانه   Bodycount نیز به دست همان تیمی ساخته شده است که کار بر روی بلک را بر عهده داشتند، اما این بار تیم سازنده با نام  Codemasters Guilford فعالیت خود را ادامه می دهد. بنابر گفته ی Stuart Black  کارگردان بادی کانت، ایده ی ساختن این بازی از همان سال 2006 آغاز شد و پس از تغییراتی به شکل کنونی درآمد. آنها درست پس از اتمام پروژه ی  بلک قصد شروع ساخت نسخه ی دوم این بازی را داشتند، اما به دلیل اختلافاتی با  EA نتوانستند کار بر روی این نسخه را شروع کنند. این چنین شد که استوارت بلک و همکارانش با  کدمسترز قرار داد بسته و در سال 2007 استودیوی Codemasters Guilford  را در انگلستان تأسیس و شروع به کار بر روی IP  جدیدی با عنوان بادی کانت کردند که قرار است " جانشین معنوی " بازی بلک باشد. بادی کانت به گفته سازندگان قرار است عنوان گیم پلی محوری باشد که مانند سری Red Faction، تخریب پذیری محیط را در اولویت قرار دهد.با وجود این که در چنین شوترهای Arcade  گونه ای داستان اهمیت چندانی ندارد، اما وجود یک داستان خوب میتواند به ارزش این اثر بیفزاید. شما در بادی کانت کنترل سرباز بازنشسته ی ارتش آمریکا با نام  Jackson Delgadro را بر عهده دارید که در ابتدای بازی به طور مرموزی خود را در منطقه ای جنگی در بخشی از آفریقا و در حال خدمت برای سازمانی تحت عنوانThe Network (شبکه) می یابد. طی مبارزه با دشمنانی که از همه جا بر سر جکسون سرازیر می شوند وی در می یابد که به غیر از شبکه ای که او در آن عضویت دارد، شبکه های بسیاری نیز وجود دارند که برای سلطه بر جهان با یکدیگر رقابت می کنند. با وجود مدت زمان کمی که به عرضه ی این بازی باقی مانده، اطلاعات زیادی در مورد شخصیت ها و داستان بازی منتشر نشده است و معلوم نیست که آیا داستان بازی در همین حد بوده و یا ترفندی است از طرف سازندگان که گیمرها را سورپرایز کنند! اما با توجه به جنس بازی ای که در پیش رو داریم باید گفت که داستان کم اهمیت ترین بخش  بادی کانت محسوب می شود، چرا که وظیفه ی شما در بازی تنها و تنها تخریب تمام چیزهایی است که بر سر راهتان قرار گرفته اند و لازم نیست که برای درک فلسفه ی حاکم بر داستان بازی به ذهنتان فشار بیاورید! البته شاید بنده در مورد داستان بازی کمی بد قضاوت کرده باشم، اما تجربه ثابت کرده که FPS های آرکید این چنینی از داستان پر مغزی بهره نمی برند.

 

اما مهمترین بخش بادی کانت که سازندگان روی آن بیشترین مانور را داده اند، گیم پلی آن و تخریب پذیری قدرتمندش می باشد. خوشبختانه تخریب پذیری محیط بازی به مدد EGO Engine (که قدرت فوق العاده اش را قبلاً در بازی هایDiRT  و   GRID دیده ایم) فوق العاده از آب درآمده است و فریم به فریم تریلرهای بازی نوید یک فیزیک بسیار قدرتمند را می دهند. تقریبا تمامی اشیای محیط در بادی کانت تخریب پذیرند، از جعبه های چوبی گرفته تا بناهای بزرگ و سنگی. ضمنا تأثیر گلوله بسته به جنس شیئی که به آن شلیک می کنید متفاوت است. طبیعی ترین خرد شدن جعبه های چوبی، شکسته شدن شیشه ها، تکه پاره شدن اشیای فلزی و تبدیل شدنشان به آهن پاره را تنها در این بازی میتوان یافت و کار شرکت سازنده در این زمینه بسیار ستودنی است. حتی بناهای آجری هم به زیبایی تخریب می شوند، به طور مثال در یکی از تریلرهایی که از بازی مشاهده کردیم جکسون با پرتاب نارنجک به سمت یک دیوار آجری باعث شد که دیوار تخریب شده و آجرها بر سر سربازانی که پشت آن کمین کرده بودند بریزد و همگیشان را خرد و خمیر کند! اما این تخریب پذیری خالی از مشکل نیست چرا که در یکی از تریلرها که جکسون را در حال مبارزه در محیط روستایی و پر از کلبه های چوبی نشان میداد، با وجود انفجارهای پیاپی و کار گذاشتن مین ها، آلونک های چوبی ذره ای تأثیر نمیدیدند، امیدواریم چنین مشکلاتی تا زمان عرضه ی بازی رفع شوند. تمام دنیای  بادی کانت در حال ویرانی است و متأسفانه باید به اطلاع Camper  های عزیز برسانیم که در این بازی خبری از کمپ کردن های طولانی نیست و برای پرهیز از منفجر شدن سنگرتان دائما باید جایتان را تغییر بدهید، چرا که هر لحظه ممکن است درب اتومبیلی که از آن به عنوان سپر موقت استفاده می کنید طی کسری از ثانیه به آهن قراضه تبدیل شود! از جمله نکات جالب  بادی کانت سیستم کاورگیری منحصر به فرد آن است. در طول بازی تقریبا از همه چیز میتوانید به عنوان سپر موقت استفاده کنید، تنها کافی است با LT به آن شی بچسبید و با آنالوگ چپ به اطراف حرکت کرده از گوشه ی سپرتان موقعیت دشمن را دید بزنید (تقریبا مشابه چنین سیستمی در Killzone  نیز وجود داشته است ). بودن چنین سیستمی در عین این که آزادی عمل زیادی به گیمر برای سنگرگیری میدهد، احساس امنیت را نیز از گیمر میگیرد و گیمر همیشه برای انتخاب سنگر موقت بعدی تشویش دارد و با وجود تعداد زیاد دشمنان هیچ گاه در امان نیست.

 

تا کنون اطلاعات زیادی در مورد سلاح های بازی منتشر نشده اما در تریلرهای منتشر شده Assault Rifle  خوش دست و بزرگی را مشاهده کردیم که جرقه های حاصل از شلیک آن چنان زیاد است که باعث کوری موقت گیمر در هنگام شلیک می شود و از طرفی عاملی میشود برای این که دست خود را از ماشه برندارید و به دوختن دشمنان به در و دیوار ادامه دهید! اگر به یاد داشته باشید، بازی بلک از لحاظ Gunplay  واقعا لذت بخش بود و همان جرقه ها و انفجارها و قدرت تخریبی که در سری بازی Burnout  موج میزد نیز در آن وجود داشت. به جرأت میتوانیم بگوییم که بادی کانت با وجود سلاحی که یک چهارم تصویر را فرا گرفته و با آتش بازی های فراوان، یکی از مفرح ترین بازی هایFPS  خواهد بود. به گفته ی سازندگان بازی، شما 17 مأموریت دشوار و پر از دشمنان مختلف را پشت سر خواهید گذاشت. با کشتن هر دشمن، از طریق کسب کره های آبی رنگی به نام intel  که از آنان به جای میماند میتوانید مهارت هایتان را ارتقا دهید و یا امکاناتی برای خود آزاد کنید. یکی از این توانایی ها آدرنالین است که با فعال کردن آن نفوذ گلوله به بدنتان کمتر شده و میتوانید با سر به سمت دیوار حرکت کنید و دیوار را نابود کنید! البته امکانات دیگری از جمله درخواست حمله هوایی (Air Strike) و گلوله های انفجاری و ... نیز در بازی وجود دارند. سیستم Combo حاکم بر بازی نیز بر جذابیت گیم پلی می افزاید و هر چه بیشتر کمبو بزنید امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. هوش مصنوعی دشمنان با توجه به آنچه در تریلرهای بازی مشاهده کردیم تقریبا خوب است و میتوان از بادی کانت انتظار شوتر چالش برانگیز و دشواری را داشت.از لحاظ گرافیکی نیز با این که بازی در سطح شوترهای تراز اولی چون  Battlefield 3 یا  Crysis 2 نیست، اما میتوان گفت که تیم سازنده حداکثر تلاش خود را برای این بخش انجام داده است. آنچه در تریلرها دیدیم محله های کوچک آفریقا بود که تقریبا دارای جزئیات مناسبی هستند. نورپردازی و سایه زنی بازی در سطح بالایی قرار دارد و کاملا برای بازی ای که تأکید بسیار زیادی بر تخریب و  Gunplay دارد مناسب است.به گفته ی سازندگان مود Co-op  نیز در بازی وجود خواهد داشت و بخش  Multiplayer بازی نیز از مودهای متنوع و جالبی برخوردار خواهد بود.

به نظر می رسد بازی Bodycount همانند بلک، از آن دسته بازی های کم سر و صدا و بدون هایپ های عظیمی باشد که نتایج خوبی را به دنبال دارد. با توجه به مدت زمانی بسیار کمی که به عرضه ی بازی مانده اطلاعات زیادی از این بازی در اختیار نیست، با این حال میتوان گفت که  بادی کانت عنوانی است که قطعا طرفداران بلک و همچنین طرفداران شوترهای آرکید از آن لذت خواهند برد. این عنوان در تاریخ 30 آگوست ( 8 شهریور ) امسال برای Xbox 360  و  PS3 توسط Codemasters  عرضه خواهد شد.

نظرات()

محل تبلیغ شما ...

همکاری در فروش ملی مارکت

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

نظر سنجی

نظر شما در مورد قالب چیست؟

بنر دوستان

IMAGES

Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this!