تبلیغات
وبلاگicon
GAMES
NOTHING IS TRUE,EVERYTHING IS PERMITTED

پیام مدیر

به وبلاگ ما خوش آمدید.
امیدوارم از مطالب لذّت ببرید.
نظر یادتون نره!

مطلب59

inFAMOUS 2

نویسنده : Harry Potter - در : 1390/04/31 - دسته : games،
http://www.gamers-master.com/galerie/upload/data/4aa9a4c7a8fc1a3f6a3eda95a83767df.jpg
                                                                     در ادامه مطلب با ما همراه شوید                                         
تا قبل از عرضه نسخه اول inFAMOUS به دلیل نبود هیاهوی زیاد رسانه‌ها و تبلیغات کم در مورد بازی، عده زیادی بر این باور بودند که inFAMOUS یک بازی معمولی یا حتی درجه دو خواهد بود. اما با عرضه بازی نظر همگان عوض شد و دیدیم که بازی تا چه حد خوش ساخت و جذاب کار شده بود. همین مساله کار سازندگان را برای ساخت نسخه دوم و پیشرفت بیشتر نسبت به نسخه اول دشوار کرد. اما Sucker Punch بر این باور بود که قطعاً می تواند نسخه دوم را با پیشرفت‌های خوب راهی بازار کند، حتی این استودیو در بیانیه‌ای شاید بلندپروازانه اعلام کرد که قصد رقابت با Uncharted 2 را دارند و باید نسخه دوم inFAMOUS نیز به خوبی آن باشد. ولی آیا وعده‌های Sucker Punch عملی شدند؟


قطعاً اگر نسخه اول را بازی کرده باشید، شاهد بودید که در پایان بازی Cole توسط Kessler از وجود هیولایی به اسم The Beast مطلع شد که به زودی به سراغ Cole خواهد آمد و همه چیز را در سر راهش از بین می‌برد. در ابتدای inFAMOUS 2 شاهد هستیم که شخصی به نام Kou با وعده یافتن قدرت‌های جدید به سراغ Cole می‌آید، Cole نیز که می‌داند با قدرت‌های فعلیش حریفی برای Beast نخواهد بود تصمیم می‌گیرد به همراه او به شهر New Marais سفر کند. البته قبل از ترک Empire City هیولا سر می رسد و با Cole وارد مبارزه می‌شود اما Cole که قدرت کافی برای مبارزه با او را ندارد، شکست می‌خورد و از شهر فرار می‌کند. مانند نسخه قبلی در inFAMOUS 2 نیز انتخاب‌های خیر و شر وجود دارد و به طور خلاصه به این صورت است که دو شخصیت Kou و Nix در مراحل اصلی یا فرعی انتخاب‌های خیر و شر را پیش روی شما قرار می‌دهند و باید طرف یکی از شخصیت‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. بسته به انتخاب‌هایتان تغییرات عمده‌ای در داستان و حتی گیم‌پلی به وجود می‌آید و پایان بازی نیز با انتخاب خیر یا شر کاملاً متفاوت خواهد بود. به این ترتیب ارزش تکرار بازی نیز بالا می رود و برای دیدن هر دو حالت باید دو بار بازی را به اتمام برسانید. سازندگان قول پیشرفت معنایی این انتخاب‌ها را داده بودند اما همچنان به مانند نسخه اول در بعضی از موارد انتخاب‌ها بسیار سطحی هستند. با همه این اوصاف داستان بازی در inFAMOUS می‌توانست خیلی بهتر از اینها باشد و شاخ و برگ بیشتری داشته باشد اما اکثر ماموریت‌ها فقط یه هدف را دنبال می‌کند و آن هم پیدا کردن قدرت‌های بیشتر است و به همین خاطر احساس می‌شود بقیه کاراکترها و ماموریت‌ها فقط برای خالی نبودن عریضه در داستان وجود دارند. اما از پایان عالی بازی نباید به این سادگی گذشت و به جرات می‌توان گفت نقطه عطف داستان در واقع همان پایان بازی است. در هر حال به شخصه با پیشروی در بازی به این نکته رسیدم که چیزی که من را برای ادامه بازی ترغیب می‌کند داستان آن نیست بلکه گیم‌پلی عالی آن است که برای مدت طولانی من را پای کنسول نگه می‌دارد.


صحبت از گیم‌پلی شد، باید به این اشاره کرد که inFAMOUS 2 بیشترین پیشرفت را در زمینه گیم‌پلی داشته است. ضربات Melee با وجود سلاح جدید Cole تنوع خوبی پیدا کرده است و همچنین ترکیب ضربات تمام کننده با صحنه‌های اسلوموشن و زاویه خاص دوربین نیز جذابیت استفاده از ضربات Melee را دو چندان می‌کند. Cole علاوه بر قدرت‌هایش از نسخه قبلی با پیشرفت داستان قدرت‌های جدیدی مانند ionic vortex و غیره را به دست ‌می‌آورد که کارایی بسیاری در مبازرات و حتی بخش پلتفرمینگ دارند و به گیم‌پلی عمق خوبی می‌بخشند. البته نمی‌توان گفت همه قدرت‌ها به یک اندازه خوب طراحی شده‌اند چرا که چند مورد از آنها عملاً بی استفاده می‌مانند. در این بین چند قدرت مخصوص هم وجود دارند که با انتخاب‌های خیر و شر مرتبط هستند، برای مثال با انتخاب Kou شما قدرت‌های یخی دریافت می‌کنید و در صورت همکاری با Nix قدرت‌های آتش به دست می‌آورید، البته نمی‌شود هر دو نوع قدرت را یکجا داشت. سیستم آپگرید نیز در بازی وجود دارد و با XP هایی که از انجام دادن مراحل یا دیگر موارد به دست می‌آورید می‌توانید قدرت‌های جدید برای Cole بخرید و به اصطلاح level up کنید. مراحل در inFAMOUS 2 مانند نسخه اول به دو بخش داستانی و فرعی تقسیم می‌شوند و البته نسبت به نسخه اول مراحل تکراری کمتری دارند اما "متنوع‌تر" نیستند و بیشترشان بر پایه مبارزات طراحی شده‌اند در این مورد می‌توان گفت با وجود تکراری بودن مراحل فرعی در قسمت اول، بیشتر سرگرم کننده بودند. با تکمیل هر مرحله فرعی قسمت‌هایی از شهر به تصرف شما در می‌آید و دشمنان دیگر در آن منطقه ظاهر نمی‌شوند و طبعاً در صورت انجام ندادن این مراحل، XP لازم برای خرید قدرت‌ها را به دست نمی‌آورید و شهر نیز برایتان خطرناک‌تر خواهد بود.


یک بخش مهم در inFAMOUS 2 که سازندگان بر روی آن مانور زیادی می‌دادند UGC ها یا همان مراحل ساخته شده توسط کاربران است. کار با ابزارهای این بخش ممکن است در نگاه اول برای کاربران معمولی پیچیده به نظر بیاید اما با کارکرد بیشتر و یادگیری فوت و فن آن به راحتی می‌توان مراحل مورد نظر خود را ساخت و با بقیه کاربران به اشتراک گذاشت. ضمن اینکه تعداد بیشماری از UGC ها در بازی وجود دارد که ارزش بازی را فوق‌العاده بالا می‌برد.

بخش پلتفرمینگ بازی نیز با قابلیت‌هایی که در این نسخه اضافه شده آسان‌تر و کارآمدتر شده است برای مثال Grind های عمودی در کنار ساختمان‌ها وجود دارد که با استفاده از آنها با سرعت به بالا پرتاب می‌شوید و بالا رفتن از ساختمان را آسان‌تر می‌کند، قدرت tether نیز که در اواخر بازی به دست می‌آورید به شما قابلیت پرواز بر روی ساختمان‌ها مانند Spider Man می‌دهد که در نوع خودش جالب است.

جلوه‌های بصری نیز طبیعتاً یکی از مواردی است که پیشرفت بسیاری نسبت به نسخه اول داشته است، طراحی شهر بسیار زنده و خوش آب و رنگ انجام شده و دارای 3 منطقه شهری، سیل زده و صنعتی است که هرکدام خصوصیات و ظاهر متفاوتی دارند. گرافیک با توجه به Open World بودن بازی فراتر از سطح انتظار است، قدرت‌های الکتریکی Cole با نهایت دقت و چشم نواز طراحی شده‌اند، برای هم عقیده شدن با من فقط کافی است ionic vortex یا ionic storm را فعال کنید! دیگر نکته مورد تحسین انفجارهای بازی هستند که از تکرار آن خسته نخواهید شد، یکی از تفریح‌های من در بازی بلند کردن ماشین‌ها و پرتاب آنها به سمت دشمنان برای ایجاد افنجار بود، لذت وصف ناپذیری دارد. البته در مواقع نادری که صحنه خیلی شلوغ یا انفجارهای پشت سرهم ایجاد می‌شود فریم‌ریت تا چند عدد افت پیدا می‌کند که البته چیز آزار دهنده‌ای نیست. از Draw Distance عظیم بازی نیز نباید گذشت؛ وقتی به بالای برج‌های شهر می‌روید تقریباً کل شهر را می‌توانید ببینید که منظره‌ای خیره کننده‌ای را به وجود می‌آورد. در اینجا لازم به ذکر است که بازی به طور کلی از AA استفاده نمی‌کند و این کمبود بیشتر در مواقعی که افکت‌های انفجار و دود جلوی ساختمان‌ها رخ می‌دهد که در این حالت لبه‌ها کاملاً مشخص می‌شوند. اما در عین حال مدل سازی خود Cole و چند شخصیت اصلی بسیار خوب انجام شده و کمتر نقصی می‌توان در آنها یافت.


صداگذاری و موسیقی inFAMOUS 2 نیز کم و بیش نکات مثبت و منفی دارد. همانقدر که صداگذاری Cole و Zeke عالی کار شده‌اند در عوض صداگذاری Nix و Kou اصلاً جالب نیستند. صدای Kou به طوری است که انگار از ته چاه بیرون می‌آید و Nix نیز با صحبت‌های مسخره‌اش بر روی اعصابتان راه می‌رود. قطعات موسیقی هم به دقت برای مطابقت با حال و هوای بازی تولید شده ولی در مواقع گشت و گذار در شهر ممکن شهر بسیار ساکت به نظر بیاید، شاید بهتر بود که قطعاتی در پیش زمینه بیشتر پخش می‌شد تا شهر به این صورت بی صدا به نظر نیاید.

در مجموع inFAMOUS 2 بازی است که نسبت به نسخه قبلی خودش پیشرفت‌های بسیاری کرده اما در عین حال چندین نقص در گوشه و کنار آن را از کسب نمره بالای 90 باز می‌دارد. البته inFAMOUS 2 همچنان یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های سال است که با گیم‌پلی خوبش شما را ساعت‌ها پای کنسول سرگرم می‌کنند. Sucker Punch می‌توانست با استفاده بهتر از داستان و شخصیت پردازی عمیق‌تر، inFAMOUS 2 را در رده بهترین بازی‌های نسل قرار دهد اما جای تاسف است که از تمام پتانسیل آن استفاده نشد.

نظرات()

محل تبلیغ شما ...

همکاری در فروش ملی مارکت

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

نظر سنجی

نظر شما در مورد قالب چیست؟

بنر دوستان

IMAGES

Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this!