تبلیغات
وبلاگicon
GAMES
NOTHING IS TRUE,EVERYTHING IS PERMITTED

پیام مدیر

به وبلاگ ما خوش آمدید.
امیدوارم از مطالب لذّت ببرید.
نظر یادتون نره!

مطلب49

Shadows of the Damned | Bring it on cabrón

نویسنده : Harry Potter - در : 1390/04/23 - دسته : games،

 http://www.justpushstart.com/wp-content/uploads/2011/03/EAx360PFT_SOTD-noscale.jpg

شهری تاریک و نفرین شده ، مملو از موجودات خبیث و شیاطین ، عشقی دزدیده شده و راهی طولانی و دشوار در پیش رو برای یک قهرمان ... یک شکارچی شیطان ... مبارزی با لباس های چرمین ، زخمی در صورت ، خالکوبی هایی در سرتاسر بدن ، با لهجه ی غلیظ مکزیکی و مشکل داشتن در خواندن جملات انگلیسی!! قهرمانی که برای بازپس گرفتن عشقش از کمند شیاطین ، در صورت لزوم همه ی آن " جانوران احمق لعنتی! " را تکه تکه می کند! البته او در این مسیر صعب و دشوار تنها نیست ، رفیقی از جنس همان " شیاطین لعنتی! " همراه اوست ، رفیقی که او را در یک شرط بندی برنده شده است! رفیقی که نه تنها مشعل راه اوست ، بلکه سلاح او در برابر دشمنانش نیز محسوب می شود.آیا طی کردن این مسیر دشوار ، بدون وجود دوستی که سابقا در این شهر نفرین شده زندگی می کرده و از پیچ و خم های آن آگاه است ممکن است؟ پاسخ این سوال را در طی بازی Shadows of The Damned و سفر به دنیای عجیب و غریب Suda 51 و Shinji Mikami می یابید.کلید پروژه ی Shadows of The Damnedتوسط بازی ساز خلاق ژاپنی Suda 51 ، در سال 2006 زده شد و اولین اطلاعات بازی در آپریل همان سال در مجله ی Edge منتشر شد.سودا 51 طی مصاحبه ای با این مجله خبر از شروع پروژه ای با اسم رمز Kurayami داد.یک بازی Survival Horror که در محیطی روستایی با ساکنانی غیر طبیعی دنبال می شود.این مصاحبه در اوایل عرضه Killer7 و قبل از شروع تولیدNo More Heroes انجام شده بود.تا سال 2008 و اعلامEA به عنوان ناشر بازی اطلاعات بسیار کمی از این پروژه منتشر شد.در سال 2009 اعلام شد که Shadows of The Damned بازی شوتر سوم شخصی خواهد بود که توسط Grasshopper Manufacture ساخته شده و از Unreal Engine 3 بهره می برد و توسط EA برای PC ، Wii ، X360 ، PS3عرضه خواهد شد ( که در نهایت فقط برای دو کنسول آخر عرضه شد ) اولین تریلر بازی درTGS 2010 به نمایش درآمد و در نهایت عرضه ی بازی برای X360 وPS3 در 21 ژوئن 2011 تأیید شد.

                                       در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.

شخصیت اصلی داستان بازی یک شکارچی شیطان مکزیکی است با نامGarcia Hotspur که به همراه معشوقه اش Paula زندگی خوب و خوشی می گذرانند.گارسیا روزی به طور اتفاقی پائولا را در یک سطل زیاله پیدا می کند و از آن روز به بعد به او وابسته شده و از او نگهداری می کند.روزی گارسیا به خانه باز می گردد و با صحنه ی ناخوشایندی مواجه می شود.پائولا خود را با آویزان شدن از یک پنکه ی سقفی دار زده است و شیاطین از هر طرف به خانه حمله می کنند.گارسیا با کمک Johnson ، که یکی از شیاطینی است که در یک شرطبندی او را برنده شده است و توانایی تبدیل شدن به سلاح های مختلفی را دارد دشمنان را از بین می برد.پس از کشتن شیاطین ناگهان ارباب آنان Fleming ظاهر می شود و پائولا را اسیر می کند و خطاب به گارسیا می گوید که در صورتی میتواند دوباره پائولا را داشته باشد که به خاطر کشتار شیاطینی که در گذشته انجام داده تقاص پس بدهد.گارسیا نمی پذیرد و به دنبال فلمینگ قدم درCity of the Damned می گذارد ، جهنمی واقعی و مملو از شیاطینی که در ظلمت زندگی می کنند و بزرگترین دشمنشان نور است.وی تا رسیدن به قصر فلمینگ و نجات دادن پائولا ، راه دشواری را پیش رو خواهد داشت و البته در این راه افرادی نیز به او کمک خواهند کرد. شاید با خواندن متن بالا چنین جمله ای به ذهنتان برسد : باز هم همان داستان کلیشه ای دزدیده شدن پرنسس و راهی شدن یک قهرمان به قصر مخوف دشمن نهایی بازی ، و در نهایت نجات دادن معشوقه و پایان داستان به خوبی و خوشی! تا حدودی حق با شماست ، اما اگر نویسندگی همین داستان کلیشه ای بر عهده ی سودا 51 خلاق و با عرض معذرت دیوانه ای! باشد که حاصل تفکرات عجیب و غریب او را درNMH و Killer7 دیده بودیم نباید انتظار روایت متفاوتی از این داستان کلیشه ای را داشت؟! از نظر بنده Shadows of the Damned متفاوت ترین و دیوانه وارترین بازی ترسناکی است که تا کنون به بازار عرضه شده است! دلیل این ادعا را در ادامه ی نقد و بررسی خواهید فهمید.با وجود این که اتمسفر بازی و دشمنان در مخوف ترین و ترسناک ترین حالت ممکن طراحی شده اند ، اما فضای کمدی حاکم بر بازی چنان تضادی با این جو ترسناک پیدا کرده که به دیوانه بودن و در عین حال کلیشه شکن بودن سازندگان بازی مشکوک می شوید! اول از همه از خود گارسیا شروع می کنیم.شخصیت پردازی وی به گونه ای بوده که هر گاه کنترل او را در دست میگیرید این احساس همواره با شماست که وی توانایی کشتن هر گونه دشمن را در بازی خواهد داشت.ظاهر خشن و طرز لباس پوشیدن او ، اعتماد به نفسش ، بذله گویی دانته مانندش و فحاشی افراطی اش به شیاطین و تحقیر و تهدید کردنشان چنان شخصیت قدرتمندی از وی در بازی ساخته است که نظیرش را تنها می توان در بازی های " سودا 51 ـی " پیدا کرد! او برای نجات دادن پائولا حاضر است به قول خودش با هر تعداد شیطان پندخو (احمق!) مبارزه کند و از هیچ چیزی در این راه نمی هراسد.



" My name is Garcia f**king hotspur , hunter of demons and slayer of pendejos like you! "

گارسیا همانند دانته در DMC ، یکی از جذاب ترین کاراکترهای دنیای بازی های ترسناک است و کنترلش برای گیمر واقعا لذت بخش! در بازی دو شخصیت متفاوت از وی میبینیم ، یک روی خشن و در حال عذاب به خاطر از دست دادن معشوقه اش ، و یک روی مبارز و در عین حال بذله گو هنگام مبارزه با دشمنان! شخصیت خشن او را وقتی مشاهده می کنیم که در طول بازی پائولا را میبیند که توسط شیاطین مختلف در حال شکنجه شدن است و از عصبانیت به مرز از خود بیخود شدن میرسد ، اما شخصیت شوخ او را نیز در بازی مشاهده می کنیم.بعضی از تکه پرانی های او واقعا جالب اند ، مثلا وقتی گارسیا و جانسون در مرحله ای از بازی با Boss ـی کاملا دیوانه برخورد می کنند گارسیا می گوید : شاید دیوانه شدن این لعنتی به خاطر بیش از حد بازی کردن بازی های ویدئویی بوده! از این دست تکه پرانی های گارسیا در بازی کم نیستند ، اما تنها کسی که از لحاظ بذله گویی و وراجی از گارسیا پیشی می گیرد جانسون است! گاهی در ترسناک ترین لحظات بازی ( لحظاتی واقعا مخوف ، نه آن ترسی که درResident Evil 5 دیدیم! ) جانسون حرف هایی میزند که کاملا ترس موجود در آن صحنه را خنثی می کند و گیمر را گاهی تا مرز انفجار از خنده پیش می برد! صحبت در مورد خاطراتش از بخش Red Light شهر نفرین شده ، واکنش هایش هنگام دیدن خوراک مورد علاقه اش توت فرنگی و جر و بحثش با گارسیا از وی شخصیت بسیار محبوبی در بازی ساخته است که نقش مهمی در لذت بخش بودن بازی برای گیمر ایفا می کند.به شخصه از چگونگی تبدیل شدن جانسون به اسلحه Big Boner از خنده تا مرز انفجار پیش رفتم که از گفتن چگونگی تبدیل شدن جانسون در این قسمت معذوریم! بعضی از دشمنان بازی نیز در عین طراحی مخوفی که دارند واکنش های بسیار خنده داری از خود نشان می دهند که پیشنهاد می کنم برای لذت بردن از آنها خودتان بازی را تجربه کنید.البته همان قدر که در بازی حس طنز وجود دارد ، همان قدر نیز حس ترس در بازی وجود دارد.طراحی محیط و دشمنان ، خونریزی دیوانه وار و وجود جنازه های تکه تکه شده در بازی ، SOD را تبدیل به بازی ای کاملا مناسب بزرگسالان کرده است و به علت دیالوگ های نامناسب و صحنه های خشن ، بازی کردنش به افراد زیر سن قانونی به هیچ وجه توصیه نمی شود.تضاد بین ترس و طنز و روایت سودا 51 گونه ای بازی از یک داستان کلیشه ای ، SOD را تبدیل به بازی بسیار جذابی کرده است که تا به پایان رساندنش دست از آن نخواهید کشید و کار Grasshopper Manufacture به خاطر به کار بردن چنین خلاقیتی بسیار ارزشمند است.

نظرات()

محل تبلیغ شما ...

همکاری در فروش ملی مارکت

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

نظر سنجی

نظر شما در مورد قالب چیست؟

بنر دوستان

IMAGES

Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this!