تبلیغات
وبلاگicon
GAMES
NOTHING IS TRUE,EVERYTHING IS PERMITTED

پیام مدیر

به وبلاگ ما خوش آمدید.
امیدوارم از مطالب لذّت ببرید.
نظر یادتون نره!

مطلب44

Tomb Raider | تولد دوباره بانوی ماجراجو

نویسنده : Harry Potter - در : 1390/04/22
 
از زمان های بسیار قدیم، گنجینه هایی با ارزش از نیاکان و گذشتگان ما در گوشه گوشه ی این کره خاکی در خاک مدفون شده اند، گنجینه هایی که رازهایی از سرگذشت انسان ها در دوران گذشته را در سینه ی خود نهفته دارند. معابد عظیم و باستانی، شهرهای سوخته و مدفون شده، دریاها و اقیانوس های خروشان و اماکن مقدس جاهایی هستند که انسان میتواند این تکه های باقی مانده از تاریخ را لمس کند. همواره ماجراجویانی بوده اند که با آگاهی از خطرات پیش رو در رسیدن به این گنجینه ها، عنان اختیارشان را در دستان روح ماجراجویشان می سپارند و با در خطر قرار دادن جانشان، رهسپار کشف این میراث کهنه ی بشر می شوند. شاید محبوب ترین و مشهور ترین آنان در نزد ما گیمرها، بانویی ماجراجو به نام "لارا کرافت" باشد، نامی آشنا برای شیفتگان ماجراجویی که چندین و چند سال است که با ماجراهای او در سری بازی Tomb Raider (مهاجم مقبره) همراه و همسفر بوده اند.
                                     با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.


جدیدترین نسخه ی مهاجم مقبره که جزئیات آن برای بار نخست در اولین ماه سال 2011 در مجله ی Game Informer منتشر شد، ما را به ریشه های داستان مهاجم مقبره می برد و آغازی است دوباره بر ماجراجویی های لارا کرافت و چگونگی شکل گرفتن او در قالب زنی ماجراجو که امروزه می شناسیم. بنابر گفته ی شرکت سازنده ی بازی Crystal Dynamics، این نسخه که در واقع نهمین قسمت از فرنچایز محبوب Tomb Raider محسوب می شود، اولین حلقه از سه گانه ای است که به ریشه های داستان مهاجم مقبره خواهد پرداخت و هیچ گونه ارتباطی به نسخه هایی که تا کنون عرضه شده نخواهد داشت. ساخت این نسخه درست پس از اتمام پروژه ی Tomb Raider : Underworld کلید خورد. در این برهه ی زمانی، کریستال داینامیکس به دو تیم تقسیم شد، تیمی مشغول به کار روی Spin-off یا بازی جانبی Guardian of Light شده و تیمی دیگر کار بر روی این پروژه را بر عهده گرفتند. اولین تریلر از گیم پلی و روند بازی در E3 2011 به نمایش گذاشته شد و با تحسین گیمرها و منتقدان همراه شد، تریلری که به طرزی باورنکردنی خبر از تغییرات بسیار عظیم در سری مهاجم مقبره میداد و بهانه ای شد برای نوشتن این پیش نمایش.



داستان این نسخه از زمانی آغاز می شود که لارای جوان در سن 21 سالگی به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و رویای ماجراجویی و باستان شناسی را در سر می پروراند. او سوار بر کشتی ای به نام پایداری (Endurance) که هدایت سکان آن بر عهده ی ناخدا Conrad Roth است راهی سواحل زیبا، اما طوفانی و ناآرام ژاپن می شود. اینجاست که خشم طبیعت گریبانگیر بانوی ماجراجو شده و امواج قدرتمند اقیانوس، کشتی را طعمه ی خود می کند و کشتی به دو پاره تقسیم می شود. لارا از این خطر وحشتناک نجات می یابد و امواج دریا او را به جزیره ای مرموز در مرکز اقیانوس می کشاند، و حالا این لارای خام و بی تجربه است که باید برای زنده ماندن تلاش کند. آری، این اول ماجراجویی است! نوشتن چنین داستانی برای این نسخه و بازگشت به ریشه ها امری است شجاعانه که سران Crystal Dynamics حاضر شده اند به خاطر آن، خطر از دست دادن طرفداران قدیمی شان را به جان بخرند، اما با استقبال گیمرها و نشریات در E3 2011 از تریلر بازی، باید گفت که آنان ریسک عاقلانه ای کرده اند! رئیس استودیوی CD آقای Darren Gallagher در مورد این نسخه می گوید: "هر چه در مورد مهاجم مقبره می دانید فراموش کنید، داستان این نسخه، بازگشتی است به ریشه ها و باعث شکل گیری کاراکتر لارا خواهد شد، طی سفری مانند هیچ کدام از سفرهای دیگرش" مطمئنا این نسخه از لحاظ داستانی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت که باید برای قضاوتی عادلانه در مورد آن، منتظر انتشار جزئیاتی بیشتر از آن باشیم.



با توجه به آنچه در تریلر E3 2011 دیدیم، باید گفت که این نسخه از لحاظ گیم پلی دچار تحولات بسیاری نسبت به نسخه های قبلی شده است و نکته ی جالبی که در تریلر مشاهده کردیم این بود که بازی از لحاظ گیم پلی بسیار به عنوان انحصاری و موفق کنسول PS3 یعنی Uncharted نزدیک شده است! برای اولین بار در این سری، لارا برای ادامه ی حیات نیاز به آب و غذا خواهد داشت که تمامی آنها را باید از گوشه و کنار جزیره جمع آوری کند. هنوز اطلاعاتی در مورد وسعت جزیره و وجود یا عدم وجود سیستم Sandbox (گردش شب و روز) در بازی منتشر نشده است، تنها چیزی که میدانیم این است که لارا برای دسترسی به تمام بخش های جزیره نیاز به کسب مهارت های فیزیکی خاصی خواهد داشت که از طریق ارتقا سیستمی به نام سیستم مهارت "Skill System" این امر محقق خواهد شد. ضمنا برای بالا رفتن از ارتفاعات، کوه ها و درختان لارا نیاز به وسایل و سلاح هایی خواهد داشت که بعضی از آن ها از جمله چنگک در Concept Art های منتشر شده در بازی مشاهده می شوند. در نقاط مختلف این جزیره، Base هایی وجود دارند که لارا در آنها توانایی ترکیب کردن آیتم هایی که از سرتاسر جزیره جمع کرده است را داراست و میتواند از آنها در طول مدت اقامتش در جزیره استفاده کند. به غیر از این، ارتقا مهارت های مبارزه ی لارا نیز در این Base ها مهیاست. نکته ی جالب این جاست که لارا میتواند به صورت Fast Travel، بین این Base ها نقل مکان کند و این نکته نشان دهنده ی این است که با محیطی Open World و به احتمال قریب به یقین وسیعی رو به رو خواهیم بود.




مبارزات پیرو روند کلاسیک نسخه های پیشین هستند و مانند گذشته به غیر از سیستم قفل شدن نشانه روی دشمن، سیستم نشانه گیری آزاد نیز در بازی وجود خواهد داشت. قابلیت جدیدی که لارا در این نسخه از آن بهره می برد، قابلیتی است به نام بقا غریزی (Survival Instinct) که در حل معماها استفاده خواهد شد، بدین صورت که آیتمی که راهگشای شماست همان طور که در تریلر E3 2011 مشاهده کردیم به صورت هایلایت شده و چشمک زن دیده می شود و حل معماها را برایتان آسان خواهد کرد (هنوز جزئیاتی مبنی بر محدودیت استفاده از این سیستم یا عدم محدودیت در استفاده از آن به دستمان نرسیده است) تغییر دیگر این نسخه نسبت به نسخه های پیشین در سیستم پرش و گرفتن لبه ها اعمال شده و دیگر مانند نسخه های گذشته لارا با زدن یک دکمه به لبه ها نمی چسبد بلکه حفظ تعادل او و کنترلش هنگام پرش مشکل تر و طبیعی تر شده است.گفته شده است که معماها در این نسخه چالش برانگیزتر خواهند بود و در حل آنها عواملی چون آب، آتش، باد و نیروی اصکاک دخیلند. با توجه به آن چه در تریلر دیدیم بخش های QTE (دکمه زنی) نقش مهمی در مبارزات بازی ایفا خواهند کرد. تغییراتی که تا الان مشاهده کردیم تغییرات بسیار مثبتی بودند که بهتر است بررسی بیشتر گیم پلی را به فاش شدن تغییرات بیشتر از سوی سازندگان بازی موکول کنیم.



قطعا اولین چیزی که پس از دیدن تریلر گیم پلی بازی متوجه آن خواهید شد پیشرفت فوق العاده ی بازی از لحاظ گرافیکی و جلوه های بصری است. به مدد موتور گرافیکی جدید Crystal Engine، در تریلر شاهد نورپردازی و سایه های بسیار زیبا و پویا، رفلکس مبهوت کننده ی اجسام در آب و همچنین فیزیک و انیمیشن بسیار قدرتمندی بودیم. شاید بتوان گفت که یکی از طبیعی ترین افکت آتش در یک بازی رایانه ای را در تریلر E3 این بازی دیدیم. متأسفانه در این تریلر جزیره به خوبی نمایش داده نشد، اما بخش های نمایش داده شده در غار و حرکات نرم و سریع لارا زبان هر بیننده ای را به تحسین می گشاید. بیشترین تغییر در این نسخه را در زمینه ی انیمیشن و استفاده از Motion Capture مشاهده کردیم و طبیعی ترین حرکات صورت و بدن لارا کرافت را در طول این سری نظاره گر بودیم. دموهای CG بازی هم از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند و نوید خلق صحنه های فوق العاده ای را در آینده خواهند داد. در مورد موزیک بازی نیز نمی توان از الان اظهار نظر کرد اما با توجه به موسیقی حماسی و زیبایی که در تریلر شنیدیم میتوانیم نسبت به آن امیدوار باشیم. ضمنا صداگذار لارا در این نسخه دیگر خانم Keeley Hawes نیست و CD نام صداگذار لارا را در تریلر E3 تا کنون فاش نکرده است. Tomb Raider جدید قطعا عنوانی است که تا زمان عرضه اش در پاییز 2012 برای کنسول های X360 و PS3 و رایانه های شخصی ارزش صبر کردن را خواهد داشت. در مورد پشتیبانی بازی از Kinect یا Move نیز خبری در دسترس نیست. باید منتظر ماند و دید آیا ریشه های داستان مهاجم مقبره برای طرفداران این فرنچایز هنوز هم جذابیت دارد یا خیر! بهتر است تا انتشار جزئیات بیشتر در مورد این بازی صبر کنیم.

نظرات()

محل تبلیغ شما ...

همکاری در فروش ملی مارکت

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

نظر سنجی

نظر شما در مورد قالب چیست؟

بنر دوستان

IMAGES

Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this!