تبلیغات
وبلاگicon
GAMES
NOTHING IS TRUE,EVERYTHING IS PERMITTED

پیام مدیر

به وبلاگ ما خوش آمدید.
امیدوارم از مطالب لذّت ببرید.
نظر یادتون نره!

مطلب101

DmC: Devil May Cry | نمایش در gamescom

نویسنده : Harry Potter - در : 1390/06/10 - دسته : GAMESCOM،
دانته‌ی جدید، با آن حالت ویژه و طرز برخود خاص، با فیزیکی دراز و باریک و با آن مدل موهای جدید. در حقیقت همه چیز او تغییر کرده است به طوریکه به زور آن را شناختیم و اگر Ninja Theory سازنده‌ی بازی و طراح این دانته‌ی جدید که با شهامت زیادی از نو طراحی شده است، او را در نمایشگاه TGS سال گذشته معرفی نمی‌کرد، محال بود او را تشخیص دهیم! گیمرها هیچ وقت اینگونه تغییرات را دوست نداشته‌اند ولی نینجا تئوری با اشراف بر این موضوع، باز هم دست به تغییر و تحولی عظیم در قهرمان اصلی سری Devil May Cry زده است.
Tameem Antoniades خالق بازی و همچنین دیگر سازندگان DMC قبل از نمایش دانته در نمایشگاه TGS بسیار مضطرب و نگران بودند، اما اکنون این نگرانی رفع شده است و Antoniades در حالتی با لبخندی کنایه آمیزش می گوید: "من اکنون مضطرب نیستم چرا که عده‌ی زیادی نسبت به آن (طراحی جدید دانته) که واقعاً تنها راه باقی مانده بود، بسیار بد واکنش نشان دادند. ما تا به حال چیزهای کمی را نشان داده‌ایم، ما فقط بخش مبارزه‌ای را نمایش داده‌ایم، آن هم فقط به صورت زیر مجموعه‌ای از سیستم اصلی. من امیدوارم توانسته باشیم به طرفداران نشان دهیم که در مهم‌ترین بخش بازی که سیستم مبارزه‌ی آن است، اوضاع را تحت کنترل داریم. از پس همه چیز به خوبی بر آمده‌ایم. ما نشان می‌دهیم آن ( مبارزات بازی) احساسی Devil May Cry گونه دارد."
دموی قابل بازی DMC در نمایشگاه gamescom 2011 شامل بخش بسیار کوچکی از یک مرحله بازی در شهری مدرن است که هیولاها از در و دیوار بر سر دانته می‌بارند و او هم تک تک آن ها را سلاخی می‌کند. چهره‌ی شهر بسیار شبیه به شهر‌های معاصر است، اما عناصری از معماری باشکوه گوتیک (معماری خاص قرون وسطا، که به کلیساها و شهرها چهره‌ای ویژه و باشکوه داده است) نیز در آن وجود دارد که به صورتی سنتی، نماد ویژه‌ی سری Devil May Cry شده است. بالاخره هر چه باشد، شهرهای مدرن کنونی در اروپا نشانه‌های زیادی از معماری گوتیک دارند. رنگ‌ها و نورهای بازی بسیار روشن هستند و در بازی به وفور دیده می‌شوند، دقیقاً نقطه‌ی مقابل چیزی که در نسخه‌های گذشته ی سری DMC دیده بودیم.
http://upload.iranblog.com/7/1271014771.gif
http://image.free.in.th/z/ij/devilmaycry_224169b.jpg

دانته مانند همیشه، با ترکیب کردن سلاح‌های مدرن و اسلحه‌های سرد ویژه‌ی خود، دشمنان را از پا در می‌آورد. مبارزات بسیار روان بودند و دانته کومبوهایی هوایی و طولانی اجرا می‌کرد و در میان آن سریعاً با عوض کردن سلاح‌های گرم و ترکیب آن‌ها و هم چنین با تغییر مکان و حالت خود دشمنان را غافلگیر می‌کرد. دیدن چنین صحنه‌هایی بسیار هیجان آور بود. اما با دیدن دموی بازی نمی‌توان فهمید دانته چگونه سلاح‌های خود را پشت سر هم عوض می‌کند، اما به نظر می‌رسد چنین چیزی امکان پذیر باشد ولی واقعاً نمی‌توان گفت آیا انجام آن ساده است یا دشوار. دانته‌ی جوان، بسیار بی‌تجربه مبارزه می‌کند. او قوی‌تر، خشن‌تر و پرخاش‌ جویانه‌تر حمله می‌کند و بر خلاف دانته‌ی پیرتر که قبلاً دیده بودیم، اصلا خونسرد نیست.
عمق ویژه‌ای که در کومبوها و مبارزه‌ی دانته وجود دارد، از حالت فرشته و همینطور شیطانی وی حاصل می‌شود. این دو حالت فهرست سلاح‌ها و حرکات دانته را تقریباً سه برابر کرده است. اگر یکی از دکمه‌های LT یا RT را فشار دهید، نوع کارایی دکمه‌های دیگر به کلی تغییر کرده و دانته حرکات متفاوتی را اجرا می‌کند. قدرت شیطانی به شما اجازه می‌دهد قلابی را به سوی دشمنان پرتاب کنید و آن‌ها را به سمت خود بکشید و سپس به اجرای یک کومبوی هوایی بپردازید. نیروی فرشته، طبق گفته‌ی سازندگان، بیشتر برای گشت و گذار در نقشه‌ی بازی کاربرد دارد و به شما اجازه می‌دهد به هر جایی که می‌خواهید، به سرعت منتقل شوید.
سلاح‌های شیطانی و فرشته‌ای هم در بازی وجود دارد که می‌توانید از طریق D-Pad به راحتی آنها را شخصی سازی کنید. دیگر نیازی نیست به داخل منوی بازی رفته و از آنجا سلاح‌ خود را تغییر دهید. در دموی نمایش داده شده، به عنوان سلاح فرشته، ما یک داس نورانی را دیدیم و به عنوان سلاح شیطانی قلابی که در بالا بدان اشاره کردم را ملاحظه کردیم. همچنین دو نوع کلت متفاوت نیز به عنوان سلاح گرم شیطانی و فرشته‌ای نمایش داده شد.
 
http://i.neoseeker.com/n/7/screenshot_10_copy.jpg

سازندگان توجه ویژه‌ای به کومبوهای هوایی داشته‌اند. دشمن خود را از زمین بلند کنید و یک حرکت ترکیبی هوایی طولانی بر روی او اجرا کنید. نیروی "ماشه‌ی شیطان" یا Devil Trigger دانته، یکی از جالب‌ترین قدرت های اوست. با اجرای این حرکت، دانته با ضربه‌ای سهمگین خود را به زمین می‌کوبد و یک دفعه، جو زمین را عوض می‌کند. به این ترتیب دشمنان به هوا بلند شده و آماده‌ی اجرای کومبوهای طولانی می‌شوند. تا به اینجا، سبک مبارزات بازی بیشتر شبیه به DMC4 است و شباهت کمی به نسخه‌های پیشین و DMC 3 دارد، هر چند تکنیک‌های مبارزه‌ای نمایش داده شده بسیار کم و مختصر بودند. Motohiro Eshiro بازی ساز اصلی استودیوی ژاپن کپکام، با این عقیده کاملاً مخالف است و می‌گوید:" این بازی نه به نسخه‌ی سوم شبیه است و نه به نسخه‌ی چهارم. من فکر نمی‌کنم این بازی به طور مستقیم قابل مقایسه باشد. اگر فکر می‌کنید این نسخه طعم دیگری دارد، به خاطر این است که ما محدوده‌ی وسیع‌تری را پرورش می‌دهیم، حرکات زنجیره‌وار بیشتر و مبارزه‌ی هوایی بیشتر." Tameem از نینجا تئوری هم کاملاً با این حرف موافق بود. اما تفاوت اصلی، دنیای بازی است که با پیچاندن و برگرداندن خود، همه‌ی تلاش‌های دانته را خنثی می‌کند. پلتفورم‌ها ناگهان به نقطه‌ای دیگر می‌روند، کوچه‌ها یه یکباره تنگ و باریک می‌شوند و از درب‌های خانه‌ها و ساختمان‌ها، دشمنان عفریت گونه، بر سر شما خراب می‌شوند. ایده‌ی اصلی بازی این است که موازی با دنیایی که دانته در آن قرار دارد، دنیایی دیگر با نام لیمبو وجود دارد که به طور کامل توسط شیاطین کنترل می‌شود. این دنیای موازی، تم شیطانی DMC را از فضایی خیالی و تمثیلی، به سمتی کاملاً واقع گرایانه و دقیق می‌برد.
در مورد شخص دانته، نینجا تئوری با این مدل جدید بسیار راحت‌تر است. او کاملاً با دانته‌ای که دوست داشتیم و به او احترام می‌گذاشتیم، تفاوت دارد. او جوانی پاک و با لطافتی کم است و مانند دانته‌ی قدیمی همچنان با طعنه و کنایه صحبت می‌کند. Tameem می‌گوید: "ما می‌خواستیم او به گونه‌ای شبیه به عصر حاضر باشد. بیشتر شبیه Raging Bull تا Rocky 3. او در این داستان کاملاً منفور و طرد شده می‌باشد و در حومه‌ی شهر و اجتماع خود زندگی می‌کند. ما به توازن خوبی از دانته‌ی جوان رسیدیم، جوانی که کاملاً عصبانی است اما در عین حال طنزی تلخ و کنایه آمیز دارد. او emo نیست، هیچ وقت نبوده است. او فقط آنقدر نسبت به جامعه‌ی خود بی میل است که اصلاً با آنها همکاری نمی‌کند و به آنها اهمیت نمی‌دهد. او هیچ ترسی ندارد و هیچ احترامی برای قدرت حاضر، به خصوص قدرت شیطانی، قائل نیست."
 
http://zombiegamer.co.za/wp-content/uploads/2011/08/Devil-May-Cry-6-500x281.jpg

DMC در gamescom بسیار جزئی و مختصر نمایش داده شد و نمی‌توان عمق مبارزات و دنیای وارونه‌ای که سازندگان خلق کرده‌اند، را کشف کرد. هیچ چیزی از داستان بازی گفته نشد و تریلرهای سینمایی بازی هم هیچ چیزی از داستان بروز ندادند که البته فکر می‌کنم این مورد را طرفداران بازی بپسندند. نینجا تئوری در مورد نسخه ی جدید Devil May Cry بسیار مطمئن است و سازندگان اطمینان دارند هنگامی که بازی سال آینده برای X360 ،PS3 و PC عرضه شد به خوبی خود را معرفی می‌کند. به عنوان کلام آخر باید اشاره کنم این اولین باری است که Devil May Cry با موتور Unreal Engine 3 ساخته می شود.

نظرات()

محل تبلیغ شما ...

همکاری در فروش ملی مارکت

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

نظر سنجی

نظر شما در مورد قالب چیست؟

بنر دوستان

IMAGES

Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this! Click here to get avatars like this!